-
Compagnie DAADBOAT Theater / Leerjaar 5, 6, 7, 8BOAT gaat over het wel en wee van twee vissersvrouwen op zee. Tijdens hun zoektocht naar vis krijgen de twee zusters Greet en Griet te maken met allerlei problemen die je op zee kan verwachten. BOAT is een non-verbaal, fysiek beeldverhaal dat buiten wordt gespeeld.Bekijken
-
Gezamenlijk projectDansworkshop | Kranenburgh danst! Beeldende kunst, Dans / Leerjaar 4, 5, 6, 7, 8Altijd al eens willen dansen tussen de kunstwerken in een museum? Nu kan het! Museum Kranenburgh en DinK bieden samen een nieuw project aan: Kranenburgh danst! Het programma bestaat uit een rondleiding door de tentoonstellingen, gevolgd door een te gekke dansworkshop gebaseerd op de kunstwerken. Aan het einde van het programma treden de leerlingen voor elkaar op.Bekijken
-
Gezamenlijk projectKranenburgh danst! Beeldende kunst, Dans / Leerjaar 4, 5, 6, 7, 8Nieuwe samenwerking van DinK èn museum Kranenburgh. Een speelse rondleiding door het museum wordt gecombineerd met een dansworkshop waarbij kunst het thema is.Bekijken
-
Artiance, Centrum voor de KunstenBloemstilleven: geknipt door jou! Beeldende kunst / Leerjaar 3, 4, 5Leerlingen onderzoeken hoe bloemen in elkaar zitten en passen wat ze ontdekken toe in een collage. Er gaat speciale aandacht uit naar de persoonlijke boodschap die de leerling in het werkstuk kan leggen.Bekijken
-
Artiance, Centrum voor de KunstenOp ontdekkingsreis in je eigen verbeelding, een fantastische collage! Beeldende kunst / Leerjaar 3, 4, 5, 6, 7, 8Leerlingen laten hun fantasie los op willekeurig gescheurde stukjes papier. Wie of wat zit er verstopt in de vorm van het papier, welk verhaal zou daar bij kunnen horen en... kun je dit voor anderen zichtbaar maken in je eigen kunstwerk?Bekijken
-
Artiance, Centrum voor de KunstenVoor de sier - Versieringen maken van papier Beeldende kunst / Leerjaar 5, 6, 7, 8Papier leent zich bijzonder goed voor alle vormen van versieren. Het is flexibel, sterk en er bestaat een prachtig gamma aan kleuren. Door middel van slimme vouwwijzes maken we draagbare sieraden, als het even kan zonder gebruik van schaar, lijm of tape. Voor onszelf, voor in je interieur of voor in de boom.Bekijken
-
Poppentheater Belletje SterkJagers en Verzamelaars in Doggerland Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Theater / Leerjaar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Het markante verhaal over jager en verzamelaar Krijn speelt zich af in de Steentijd in Doggerland. Een land dat nu onder de golven van de Noordzee ligt, een landschap waar je toen van Nederland naar Engeland en Denemarken kon lopen. In deze voorstelling gaan we letterlijk terug in de tijd en ontdekken leerlingen hoe het leven in de Steentijd was. Na de voorstelling zijn er meerdere workshops mogelijk met natuurlijk materialen uit de SteentijdBekijken
-
Artiance, Centrum voor de KunstenLetterdans Dans / Leerjaar 1, 2Een dansles waarbij een letter centraal staat. De W dansen met wollige wanten wiegend op wolken of dans je liever de G van kleine gorilla in het groene gras waarin gele goudsbloemen groeien.Bekijken
-
Artiance, Centrum voor de KunstenMoveArt Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Dans / Leerjaar 5, 6, 7, 8De bewegingsopdrachten (dans) sluiten aan bij de beeldende kunst, performance, theater, muziek, design, schoolthema’s en veel meer, maar belangrijker nog ze stimuleren creativiteit, eigen ideeën en samenwerking.Bekijken
-
Museum In 't Houten HuisGouden Eeuw in De Rijp Cultureel Erfgoed / Leerjaar 5, 6, 7, 8De leerlingen maken een rondwandeling door het dorp, het raadhuis, de Grote kerk en het museum en krijgen ondertussen tekst en uitleg van enthousiaste vertellers. Zo krijgen de leerlingen inzicht in het verleden van De Rijp en kijken met andere ogen naar gebouwen waar ze misschien dagelijks voorbijfietsen.Bekijken
-
Artiance, Centrum voor de KunstenIk zie, ik zie, wat jij niet ziet Beeldende kunst / Leerjaar 5, 6, 7, 8Kijken en waarnemen zijn twee dingen. Zie jij wat ik ook zie? Of zie jij iets heel anders? Nemen onze hersenen misschien zelf ook een loopje met ons? Spelenderwijs komen we erachter dat kijken en zien niet zo eenvoudig is als het lijkt...Bekijken
-
Artiance, Centrum voor de KunstenHet pak-lab Beeldende kunst / Leerjaar 6, 7, 8Innovatieve verpakkingen ontwerpen. Plastic verpakkingen recyclen?? Wat als we nu eens verpakkingen gaan gebruiken zonder plastic? Dat scheelt een boel energie! En ze zijn ook nog eens mooier om te zien!Bekijken