Prikbord / 14 prikbord items gevonden
  • Gevraagd
    Gezocht: Bovenbouw met lef! 3 apr 2020
    Gezocht: bovenbouw met lef, met vrijheidsdrang en affiniteit met boeken, die mee wil op ontdekkingsreis, nu digitaal en straks in ‘t echt, met Willewete, vervangt lessen uit alle vakken, vertrek vanaf morgen!!!
  • Gevraagd
    LUCHT! Theaterworkshop in Museum Kranenburgh 8 jan 2020
    Leerlingen maken samen met een theatermaker en vormgever een theaterperformance rondom het thema LUCHT. Theaterkunst is een ideaal middel om kinderen te bereiken en verbinding te maken. Het is een weg voor kinderen om zich te uiten. Door de kinderen zelf actief deel te laten nemen wordt aan hen de mogelijkheid geboden inzicht te krijgen in het ontstaan van kunst. Gezamenlijk bezoeken we de tentoonstelling LUCHT in Museum Kranenburgh. Naar aanleiding van de waarnemingen en beschouwingen die we daar hebben opgedaan nodigen we de kinderen uit vrij te associëren op het thema LUCHT. In dit onderzoek laten we ons leiden door de volgende vragen: Wat is LUCHT eigenlijk? Van wie is de LUCHT? Heeft LUCHT een grens? Hoe belangrijk is schone lucht voor ons en onze omgeving? LUCHT is overal en altijd aanwezig. Zonder LUCHT kunnen we niet leven. Maar schone LUCHT is niet altijd vanzelfsprekend. In deze workshop gaan we proberen LUCHT beter te begrijpen, LUCHT waarderen en LUCHT gebruiken. Dit onderzoek naar LUCHT komt samen in een theaterperformance door de klas, uitgevoerd in Museum Kranenburgh.
  • Gevraagd
    Basisscholen gezocht voor deelname aan onderzoek 10 sep 2019
    Het muziekonderwijs in Nederland heeft sinds 2015 een impuls gekregen door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Eerder onderzoek laat zien dat muziekonderwijs, naast positieve effecten op muziekgerelateerde vaardigheden zoals ritme- en toonherkenning en fijne motoriek, ook een positief effect heeft op schoolse vaardigheden, zoals gedragscontrole en doelmatig denken. Wij van de Vrije Universiteit te Amsterdam doen onderzoek naar de effecten van digitaal muziekonderwijs op de basisschool, in vergelijking met traditioneel (niet-digitaal) muziekonderwijs. Onderzocht worden cognitieve functies, zoals planning en aandachtvermogen, muzikale cognitie, emotie-herkenning, en creatief denken. Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar basisscholen die geïnteresseerd zijn in het inzetten van muziekonderwijs. Wij zoeken groepen 3 en 4 die willen deelnemen aan de onderzoeksgroep. Met deze brief willen we vragen of uw school hieraan wil deelnemen.
  • Gevraagd
    Ben jij de kunstenaar/verhalenverteller die ons mee neemt in een meeslepend 'dierentuin'- verhaal. 6 feb 2019 / 1 reactie
    Wij zijn op zoek naar een pakkende start voor ons 'verhalend ontwerp': een dierentuin op de Beets. De start trekt de kinderen in het verhaal. Het is de aanleiding om via een aantal sleutelmomenten met elkaar een dierentuin te bouwen op onze speelplek in de gang. Doelen als meten, wegen, samenwerken, informatie zoeken, krabbelen, schrijven, plannen maken en uitvoeren komen in een betekenisvolle context aan bod.
  • Gevraagd
    Land en water van Leeghwater 15 jan 2019 / 2 reacties
    Museum In 't Houten Huis start met een museumles over het thema water voor alle groepen basisonderwijs. In de ontwikkeling zoeken wij nog goede tips van docenten over welke onderwerpen rond het thema 'water' spelen. We denken nu aan droogmakerij en Leeghwater, polders, strijd tegen het water maar ook gezond (drink)water of omgevingswater.