-
KabaalportaalBOEM - BOEM - BATS - Bodypercussie en slagwerk Dans, Muziek / Leerjaar 3, 4, 5, 6, 7, 8Bodypercussie workshop waarbij leerlingen met lichaamsbeweging en ritmepatronen aan de slag gaan. Woordritmes vertalen naar muziek, verkennen van geluiden en improvisatie staan centraal.Bekijken
-
KranenburghVoorjaar Workshop Groep 7 & 8 | Kijken als kunstenaars Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 7, 8Leerlingen duiken in de werelden van Zhu, Törnqvist en Filarski en onderzoeken hoe kunstenaars met kleur, sfeer en vorm hun gevoel uitdrukken. Ze gaan in gesprek over wat ze zien — en verbeelden hun eigen verhaal op papier.Bekijken
-
KranenburghVoorjaar Workshop Groep 5 & 6 | Kijken met andere ogen Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 5, 6Wat vertelt een kleur? Wat voel je bij een landschap? Groep 5-6 onderzoekt het werk van drie kunstenaars – Zhu, Törnqvist en Filarski – en leert hoe je met gevoel, fantasie en materiaal een eigen wereld kunt verbeelden.Bekijken
-
KranenburghVoorjaar Workshop Groep 3 & 4 | Kleur je eigen wereld Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 3, 4Wat zie je in een illustratie? En wat voel je erbij? Leerlingen gaan op ontdekkingstocht langs kleurrijke, fantasierijke tekeningen van Marit Törnqvist en Dan Zhu en maken daarna hun eigen prentenboekillustratie.Bekijken
-
KranenburghVoorjaar Workshop Groep 1 & 2 | Teken je eigen wereld Beeldende kunst, Literatuur / Leerjaar 1, 2Kleuters stappen een fantasiewereld binnen vol betoverende illustraties van Marit Törnqvist en Dan Zhu. Samen ontdekken ze sprookjesachtige beelden en maken ze hun eigen tekening met wasco en waterverf.Bekijken
-
KranenburghNajaar Workshop Groep 7 & 8 |Prikkelende kunstenaars Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 7, 8Wat wil een kunstwerk zeggen? Groep 7-8 bekijkt beelden van bijenwas, purschuim en plastic en ontdekt hoe kunstenaars Tomáš Libertíny en Folkert De Jong maatschappelijke verhalen verbeelden. Na afloop maken de leerlingen zelf een kunstwerk vol betekenis.Bekijken
-
KranenburghNajaar Workshop Groep 5 & 6 | Twee visuele verhalenvertellers Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 5, 6Leerlingen ontdekken hoe Tomáš Libertíny met bijen en Folkert de Jong met schuim en plastic kunst maken. Ze leren hoe materiaal en betekenis samen een verhaal vormen — en maken daarna hun eigen beeld geïnspireerd op bijen.Bekijken
-
KranenburghNajaar Workshop Groep 3 & 4 | Kunst maken met bijen Beeldende kunst / Leerjaar 3, 4Tijdens een interactieve rondleiding ontdekken leerlingen hoe kunstenaar Tomáš Libertíny kunst van bijenwas maakt, samen met bijen! de leerlingen ontdekken spelenderwijs de samenwerking in de natuur én bekijken echte bijen in de beeldentuin. Daarna maken ze zelf een creatief kunstwerk met honingraatvormen.Bekijken
-
KranenburghNajaar Workshop Groep 1 & 2 | Samen beeldhouwen met bijen Beeldende kunst / Leerjaar 1, 2Hoe maakt kunstenaar Tomáš Libertíny kunstwerken samen met bijen? Groep 1-2 ontdekt het in een speelse rondleiding langs sculpturen van bijenwas. Met spelletjes, verhalen en een bezoek aan de bijenkast beleven de kinderen hoe mens en natuur samen kunst maken.Bekijken
-
Cool kunst en cultuurLiCHT - Dadodans Dans, Theater / Leerjaar 1, 2Het schijnt, verblindt, verbergt en onthult de kleuren van de wereld om ons heen. Dankzij licht kunnen we de ander én onszelf op verschillende manieren zien en ervaren. Reflecties van de zonnestralen op een wateroppervlak, schaduwen of ons spiegelbeeld. LiCHT is een avontuur vol verbazing en betovering.Bekijken
-
KabaalportaalAFVAL PARADE - muzikale duurzaamheid & afval kunst Beeldende kunst, Muziek, Multimedia / Leerjaar 3, 4, 5, 6, 7, 8Maak instrumenten van afval en speel mee met de 'Afval fanfare' - dé muzikale afronding voor elk project over duurzaamheid. Met een fotocollage of animatie van afval recyclen we afval tot kunst!Bekijken
-
Filmhuis AlkmaarMuziekles (of lessenreeks) Filmmuziek – Iconische filmmuziek leren spelen Muziek, Multimedia / Leerjaar 6, 7, 8In deze praktijkgerichte les leren leerlingen een bekende filmmelodie spelen, zoals Harry Potter, Star Wars of The Lion King. Ze luisteren eerst naar fragmenten, bespreken de sfeer en emotie, en gaan daarna zelf aan de slag met keyboards, gitaren, ukeleles en percussie (afhankelijk van wat vooraf besproken is).Bekijken