-
NIEUW: Slavernij toen en nu Cultureel Erfgoed / Leerjaar 7, 8Interactieve rondleiding. De museumles "Slavernij toen en nu" begint en eindigt bij het schilderij van Wollebrant Geleynssen de Jongh en twee tot slaaf gemaakte personen. De leerlingen plaatsen emoticons bij het schilderij en voeren een gesprek over de gekozen emoties.Bekijken
-
Verhalen uit het depot Cultureel Erfgoed / Leerjaar 6, 7, 8Interactieve rondleiding en stadswandeling. Raak het museum aan. Tijdens deze museumles komt het verhaal van het beleg van Alkmaar tot leven aan de hand van de museumcollectie.Bekijken
-
Nieuw: klimaatcrisis in het museum Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 6, 7, 8Klimaatverandering op een nieuwe manier bekijkenBekijken
-
Het groen van toen Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 4, 5, 6, 7, 8Rondleiding en workshop. Schilderworkshop Bergense School.Bekijken
-
Van wie de Victorie? Cultureel Erfgoed, Literatuur, Multimedia / Leerjaar 7, 8Ontdek een ander perspectief op het Beleg van Alkmaar. Er wordt wel gezegd dat geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. In dit nieuwe programma ontdekken en onderzoeken leerlingen niet alleen de verhalen van de winnaars, maar ook die van de verliezers van het Beleg van Alkmaar. Tijdens dit programma worden zowel Stedelijk Museum Alkmaar als Regionaal Archief Alkmaar bezocht, met tussendoor een korte stadswandeling van zo’n 1,5 km.Bekijken
-
Tekenrondleiding Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 5, 6, 7, 8Met een potlood in de hand kijk je beter! In deze rondleiding ontdekken leerlingen aan de hand van allerlei creatieve tekenopdrachten de collectie. Leerlingen kijken op een andere manier naar kunst en leren een aantal basis tekenvaardigheden.Bekijken
-
Help! Het doek is zoek! Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Theater / Leerjaar 1, 2, 3Theatrale rondleiding. Samen met acteurs onderzoeken leerlingen het mysterie van het verdwenen doek. Nu met nieuwe rollen!Bekijken
-
Anders Kijken | Interactieve Visible Thinking rondleiding Beeldende kunst / Leerjaar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Leerlingen gaan op speelse en creatieve manier aan de slag met kunstbeschouwing.Bekijken