Dijken en polders

Interesse? Neem contact op of login
Dijken en polders
Artiance, Centrum voor de kunsten
Aanbieder
Artiance, Centrum voor de kunsten
Uitvoerder / Leerkracht
Denise Kamp / Marja Apeldoorn
Disciplines
Beeldend
Leerjaar
5 / 6 / 7 / 8
Gemeenten
Alle gemeenten
Soort activiteit
Workshop

Omschrijving

Nederlanders zijn vanaf de Middeleeuwen tot aan de dag van vandaag bezig met het inpolderen van land.

Kinderen gaan in kleine groepjes een situatie van inpolderen naspelen en krijgen steeds nieuwe problemen om op te lossen. Met behulp van grote plastic bakken en fysieke materialen zoals klei, water, zandzakjes, molens, steen en hout gaan ze dijken bouwen, land ophogen en inpolderen. Als het lukt om veilig land te maken mogen de kinderen het verder aanvullen met mens- en dierfiguren zodat een beeld onstaat van bewoning en samenleving.

Dit project is iets duurder vanwege de exclusieve materialen.

Leerdoel

De leerlingen leren samen stapsgewijs oplossingen te verzinnen voor problemen rondom waterbeheersing.

Eigenschappen

Onderwijstype
PO en SO
Duur
2 uur
Min aantal groepen
2
Max aantal groepen
4
Locatie
Op school In het lokaal moeten groepjes gemaakt kunnen worden rondom tafels waar een grote bak op kan staan.. Er moet op school een mogelijkheid zijn de overgebleven modder te storten ( bijv in de tuin)

Kosten

Basis prijs Alle gemeenten (p.g.)
€ 210,00
Additionele kosten p.p.
€ 1,00

Ontvang 10% korting!

Bij een bestelling van 4 of meer groepen

Beschikbaarheid 2020/2021

  • Hele schooljaar

Beschikbaarheid 2021/2022

  • Hele schooljaar

Kenmerken

Disciplines
Beeldend
Kerndoelen
44 / 48 / 52
21ste eeuwse vaardigheden
Probleem oplossen / Samenwerken
Stichting Leerplan Ontwikkeling
Onderzoeken / Uitvoeren
Cultuur in de spiegel
Onderwerp
polders en dijken
Medium
Voorwerpen / Taal
Vaardigheden
Verbeelden / Analyseren

Afbeeldingen