P.A.R.T.S Project bouwsteen groep 7-8, Kijk, ik bouw!

- Aanbieder
- Artiance, Centrum voor de kunsten
- Uitvoerder
- Talitha Schiffer
- Disciplines
- Beeldende kunst
- Leerjaar
- 7 / 8
- Gemeenten
- Alle gemeenten
- Soort activiteit
- Projectmatig / Schoolbreed / Workshop
Omschrijving
De lessenreeks neemt de leerlingen mee op een reis langs architectuur en beeldende kunst. Je bewust worden van de ruimte om je heen, het spelen en experimenteren met volumes en het geven van betekenis aan vorm en kleur. Meten en maatvast tekenen is ook onderdeel van de les.
Het beeldend concept P.A.R.T.S. is speciaal ontwikkeld om creativiteit en ruimtelijk inzicht te stimuleren. Het object bestaat uit 5 in elkaar passende delen waarmee een eindeloze reeks beelden kan worden gemaakt. De leerlingen worden uitgenodigd om met het object te creëren, samen te werken en te communiceren. Welk verhaal vertelt jouw beeld? Hoe zit hij in elkaar? En wat valt er nog meer aan te ontdekken? De direct zichtbare gevolgen van een ingreep zorgen voor
indrukwekkende leerervaringen. Het formaat van de blokken is groot zodat leerlingen erin en op kunnen. Het hanteren van de blokken vraagt om planning en goede samenwerking.
Naast het XL P.A.R.T.S. beeld zal er ook gewerkt worden met kleinere uitvoeringen.
#tekenen #knipstrategie #kunst kijken #construeren #meten #reflecteren #ruimtelijk ontwerp #samen werken
Leerdoel
Eigenschappen
- Onderwijstype
- PO en SO
- Duur
- Reeks van 4 lessen van 1 uur.
- Locatie
- Op school Afgesloten ruimte als een speelzaal of gymzaal. P.A.R.T.S. Objecten blijven bij voorkeur gedurende een reeks op locatie.
- Lesmateriaal
- Ja
Kosten
- Basis prijs Alle gemeenten (p.g.)
- € 350,00
Ontvang 10% korting!
Bij een bestelling van 4 of meer groepenBeschikbaarheid 2022/2023
- Periode(s)
- Van 1 november 2022 tot 17 juli 2023
Beschikbaarheid 2023/2024
- Hele schooljaar
Kenmerken
- Disciplines
- Beeldende kunst
- Kerndoelen
- 54 / 55 / 56
- 21ste eeuwse vaardigheden
- Creatief denken / Probleem oplossen
- Stichting Leerplan Ontwikkeling
- Onderzoeken / Uitvoeren
- Cultuur in de spiegel
- Medium
- Voorwerpen / Taal
- Vaardigheden
- Conceptualiseren / Analyseren